Du kan flytta saldo och pant på Västtrafiks kundcenter
För de flesta är det inte bara seniorbiljetten som passerar sista giltighetsdatum, utan även seniorkortet. Om du har en kontoladdning på ditt gamla seniorkort kan du få hjälp att flytta saldot och panten till ditt nya seniorkort på vårt kundcenter i Göteborg.
Om du inte har möjlighet att besöka vårt kundcenter kan du skicka in ditt gamla seniorkort ihop med blanketten "Inlösen av seniorkort" och få en värdekod eller värdecheck motsvarande pant och saldo skickad till dig.
Inlösen av seniorkort (pdf, öppnas i ny flik)
Så här gör du om du inte kan besöka vårt kundcenter:
- Skriv ut och fyll i blanketten. Om du inte har möjlighet att skriva ut blanketten kan du kontakta Västtrafiks kundservice och få den hemskickad.
- Lägg den ifyllda blanketten och ditt gamla seniorkort i ett kuvert och skicka till angiven adress.
Inom cirka tre veckor får du ersättning i den form du valt (värdekod eller värdecheck).
Västtrafiks försäljningsombud kan lösa in värdecheckar med jämna hundratal kronor, till exempel 100 kr eller 200 kr. Har du ett ojämnt belopp kan du antingen lösa in värdechecken på Västtrafiks kundcenter i Göteborg eller betala mellanskillnaden till närmaste hundratal.