Hissarna vid stationerna påverkas vid olika datum mellan Älvängen station och Surte station. Gör så här istället:
Kan du inte använda trapporna på grund av funktionsnedsättning, kontakta Västrafiks Kundservice på följande nummer: Ring 010 - 17 30 299, vardagar 06:00-22:00 och helger 08:00-22:00.
Om möjligt, välj övrig kollektivtrafik. Glöm inte att filtrera bort trafikslag "tåg" i appen To Go när du söker din resa.
Har du frågor och synpunkter om arbetet kontakta Västtrafiks Kundservice på följande nummer: Ring 0771 - 41 43 00, vardagar 06:00-22:00 och helger 08:00 - 22:00.
Kontoladdning är pengar du laddar på ett Västtrafikkort. Du fyller på kortet i en butik. Resans pris dras från kortet när du reser. När pengarna är slut fyller du på samma kort igen.
Pant första gången du köper kontoladdning
Första gången du köper ett kort med kontoladdning betalar du en pant på 50 kronor. Panten fungerar som en säkerhet för dig. Om du skulle ha för lite pengar dras det pengar från panten istället. Du kan få tillbaka panten om du slutar att resa med kontoladdning.
Tänk på att endast visa upp ditt Västtrafikkort för läsaren och inte hela plånboken, så försäkrar du dig om att det dras pengar från rätt kort.
Resa i en zon: Check in genom att visa kortet mot kortläsaren när du går ombord.
Resa i flera zoner med kontoladdning: Tryck på knappen +, checka sedan in när du går ombord och checka ut genom att visa kortet mot kortläsaren igen när du stiger av.
Kombinera kontoladdning och periodbiljett eller seniorbiljett: Tryck på knappen T, checka sedan in när du går ombord och checka ut genom att visa kortet mot kortläsaren igen när du stiger av.