Just nu frågar många om:
Vi arbetar intensivt för att kollektivtrafiken ska fungera bra i vinter. Vi uppmanar dig som resenär att följa väderleksrapporterna så att du är förberedd. Om det är halt, mycket snö eller stora temperaturväxlingar ökar risken för förseningar i trafiken.
Biljettpriserna i kollektivtrafiken är en het fråga. Läs mer om vad som ligger till grund för strukturen och prismodellen vi har här i Västra Götaland, vad som är viktigast när vi utformar våra biljetter och vilken roll politikerna har.
Om du reser inom zon A (Göteborg, Mölndal, Partille och Öckerö) kan du enkelt blippa ditt betalkort i kortläsaren ombord på spårvagnar, bussar och båtar. Det innebär att du betalar för din resa genom att visa upp ditt betalkort för kortläsaren utan att slå in din kod. Har du blivit debiterad av misstag när du redan har en giltig biljett, kontakta kundservice.
Behöver du ett kvitto för din resa kan enkelt ladda ner det på hemsidan.
Om du själv inte har möjlighet att sköta ett ärende hos oss kan du utse någon att göra det för din räkning. I dessa fall krävs en fullmakt.
Du kan överklaga om du fått en tilläggsavgift som du tycker är fel. Skicka din överklagan till biljettkontrollen inom tio dagar från kontrolltillfället.